שוקולד הוא תדר

שלושת עולמות השוקולד השונים

שוקולד הוא תדר.

למעשה קיימים שלושה סוגים של שוקולד.

הראשון, השוקולד התעשייתי, זה שאנחנו מתייחסים אליו כאל ממתק. קינוח או פינוק.

הרבה פעמים שוקולד שכזה הוא טעים בהתחלה, גורם לנו לזלילה בלתי נשלטת ולבסוף לחרטה ורגשות אשמה כי אכלנו יותר ממה שרצינו.

הבעייה בשוקולד כזה הוא הסוכר והחומרים הזולים – כולל איכות הקקאו, שמכניסים לשם.

מחקרים מורים, כי כמות רבה של סוכר גורמת לזלילה בלתי מבוקרת ואף להתמכרות.

השוקולד השני הוא אמנותי. יושב לו שוקולטייר שלמד בפריז או בבלגיה את רזי הקקאו ומכין פרלינים יפהפיים אליהם מכניס חומרי גלם מיוחדים ותבלינים אקזוטיים. זהו שוקולד שהוא חוויה לכל החושים, ללא הקפדה על בריאות. יש שימוש בשמנת בחמאה ובסוכר, חלק נאהב יותר וחלק פחות, מה שמכריע כאן הוא חוש הטעם שלנו, והחושים הנלווים, חוש הראייה וחוש הריח.

השוקולד השלישי הוא שוקולד שהוא תדר. בשוקולד כשזה נתייחס קודם כל למזון שהגוף שלנו אוהב ומלא בחיוניות. נקפיד על איכות פולי הקקאו, ובמיוחד מה המקור שלהם ואיזה דרך עברו עד שהגיעו אלינו. בנוסף נקפיד על המתקה טבעית ואיכותית. כמובן שכל שאר חומרי הגלם שייכנסו לשוקולד זה יהיו באיכות מוקפדת וטהורה.

החושים שלנו נהנים אף הם משוקולד כזה, אולם המטרה כאן היא שימוש בתבלינים לא רק ברמת העונג והטעם הטוב, אלא גם ראייה מעבר, שהרי לתבלינים עצמם יכולת ריפוי ושינוי התדר. למשל לפי התפיסה השמאנית, צ’ילי יעורר את התשוקה בעוד קינמון מחבר אותנו לשורשים שלנו ומרגיע ואילו המלח מביא לנו ריפוי. לרוב נרצה איזון בין הטעמים שיביא הרמוניה וכמו מנגינה מדויקת, יפתח לנו את הלב להיזכרות המתוקה של מי אנחנו באמת.

כאן האסתטיקה חשובה, אך לא תבוא במקום הראשון. שוקולד שכזה הוא מה שפחות מעובד, לעיתים נראה מעט ראסטי או גס. שוקולד שהוא תדר בא להזכיר לנו שיותר מדי נתנו כוח לאריזות החיצוניות והגיעה העת להתבונן לתוכנו פנימה.

ההכנה של שוקולד כזה דורשת מיומנות שונה, כי מטרה של שוקולד כזה הוא לפתוח את הלב ולהביא אותנו למקום של איזון ריפוי והתחדשות. אם אנו נמרצים מדי, השוקולד יזכיר לנו לקחת נשימה ולהיות נוכחים כאן ועכשיו ברגע הזה. אם אנו עייפים ומותשים, השוקולד יעיר בנו חיוניות ויעורר בנו מחדש את התשוקה לחיים. הקקאו כשלעצמו הוא סופר פוד, מאזן מרפא ומזרים בנו חיוניות. על מנת לשמור על תדר זה עליו להיות נקי ממוצרי חלב ועם המתקה מתונה וטבעית שלא תשתלט על הטעמים.

ולבסוף, מה שחשוב לא פחות, כדי שנוכל להנות ממנו במלואו כדאי לאכול אותו בנחת, במקום שקט, כדי שנוכל לאפשר לכל שכבות הטעם להתגלות בזו אחר זו. אם אוכלים את השוקולד בתשומת לב, לרוב די בחתיכה קטנה כדי לפתוח את הלב ולהביא אותנו לאיזון המדויק לנו ברגע זה.

בהנאה !!

רונית.

הגיבו לפוסט עם חשבון פייסבוק

רוצה לקבל את בלוג החופש שלנו?

עוד מאמרים

בלוג Yoga Dance

סירייה

מאחור היא נראתה לי ישראלית. שיער ארוך מתולתל, מעט יבש בגלל הקור וההבהרה. תהיתי אם היא מדברת עברית.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ

"הכל חדש: השראה לחיים בחופש"