חוכמה מהג’ונגלים: התקרקעות

רונית לב מארחת את תומר חיון בנושא של התקרקעות, חיבור לאדמה, הארקה.

זהו סיכום כתוב של הראיון המלא (21 דקות).

תומר מגיע מתחום נטורופתיה. איך לייצר סביבה אולטימטיבית ותנאים מתאימים על מנת שהגוף יוכל לרפא את עצמו.

רקע:

לפני חודש נפצע תומר בסקי ושבר יד. כשפגשתי אותו בפעם הראשונה עם גבס, התרשמתי מהחיוניות שלו. שאלתי אותו מה הסוד שלו? הוא סיפר שהתקרקעות היא אחד הכלים שעוזרים לו לאפשר לגוף לרפא את עצמו.

ביקשתי שישתף אותנו בסודות שלו.

קרקוע נותן לגוף הטענה, הפחתה בדלקתיות ועוזר לו לרפא את עצמו.

מה זה רדיקליים חופשיים?

יונים חיוביים שנוצרים מתוך דלקתיות.

כל חשמל שאנחנו מקבלים מהסביבה, ממקררים, ממחשבים, מכוניות, טלפונים סלולריים מצטברים בתוך הגוף שלנו בתור יונים חיוביים. אנחנו רוצים לנקות את זה על מנת להוריד דלקתיות.

מה העקרון של התקרקעות?

אחד מחוקי הטבע זה חשמל.

האדמה היא מקור חשמלי אינסופי של אלקטרונים חשמליים שמגיעים מהשמש וחודרים את האטמוספירה בצורה של ברק. ברקים ממלאים את האדמה באלקטרונים שליליים.

חשמל תמיד יזרום לאדמה. הארקה זה כשהאדמה סופגת אליה את החשמל. כלומר, סופגת רדיקלים חופשיים.

להיות נמר טבעוני?

בכפות הרגליים נמצאת רוב מערכת העצבים של האדם, כנראה לא סתם.

כמו שאנחנו לא יכולים להתקיים בלי נשימה או בלי מקור מים, גם הליכה יחפה על האדמה היא מקור חיוני לקיום חיים. האדמה סופחת אליה באופן טבעי את היונים החיוביים.

עם השנים והטכנולוגיה התרחקנו שלא במודע מהאדמה. סלילת כבישים ונעילת נעליים מבודדות הן רק חלק קטן מזה. תומר מסביר שזה כמו להיות נמר טבעוני, היפוך של הטבע. ההשלכות שלה בעיקר דלקתיות בגוף.

ככל שנהיה יותר מקורקעים, במהלך השינה, באמצעים שונים או באמצעות הליכה יחפה נרגיש יותר בהרמוניה ובחיוניות.

צעדים ראשונים?
  • בהליכה יחפה עדיף להימנע מאספלט ולהתחבר לאדמה עצמה.
  • להוריד נעליים כשמגיעים לים, אפילו ריצה אפשר בלי נעליים.
  • כדאי להוריד נעליים בסביבה שנוח לצעוד בה, כמו דשא בפארק.
  • לעבוד בגינה יחפים או לשתול באדמה.
  • לשכב על האדמה.
באיזה מקרים טוב הגראונדינג? (הארקה)
  • בכל מצב של דלקתיות
  • כל מי שרוצה לשמור על הבריאות שלו ולהחזיר את הגוף לאיזון מסביבה שיש בה רדיקלים חופשיים
  • שמירה על אורח חיים בריא וחיוניות גבוהה (רפואה מונעת)
  • איזון מערכת העצבים במקרה של חרדה או דיכאון, הורדת סטרס באופן מיידי.
  • איזון הורמונלי
  • שיפור בעיות שינה
  • הורדת כאבים
כמה זמן ביום?

מומלץ חצי שעה אבל אפילו חמש דקות יהיה המון.

קיימים בשוק מגוון מכשירי הארקה – סדין הארקה, סנדלים, שטיח ועוד.

 

תומר חיון, בריאות עם חיוך, אתר :tomerhayun.life

 

לשמיעת הראיון המלא: 21 דקות

הגיבו לפוסט עם חשבון פייסבוק

רוצה לקבל את בלוג החופש שלנו?

עוד מאמרים

בלוג Yoga Dance

סירייה

מאחור היא נראתה לי ישראלית. שיער ארוך מתולתל, מעט יבש בגלל הקור וההבהרה. תהיתי אם היא מדברת עברית.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ

"הכל חדש: השראה לחיים בחופש"